Лабубу: Што ги привлекува потрошувачите да ја имаат оваа играчка?

 

Зад слатките и навидум безопасни играчки што децата ги обожаваат, често стојат сериозни маркетиншки стратегии и бизниси вредни милијарди евра.

Еден таков пример се куклите Лабубу – глобален феномен што ги плени децата, но и возрасните. Нивниот успех лежи не само во нивниот симпатичен дизајн, туку и во внимателно дизајнираниот систем за продажба преку концептот „слепа кутија“, кој го претвора купувањето во игра на среќа и предизвикува силна емоционална реакција кај потрошувачите.

Психологот Мулиќ Чорбо истакна за тоа колку играчките можат да влијаат врз децата, нагласувајќи дека сличен тренд постоел и претходно:

„Кога бев девојче, куклите Барби беа полн хит. Тие беа скапи во Југославија, па секоја имаше посебна вредност. Се собиравме околу нив и игравме. Денес, куклите Лабубу станаа нов симбол на споделена игра – тие се и приврзок и играчка, и не е невообичаено децата да ги сакаат и да ги разменуваат меѓу себе.“, вели Чобро.

Според неа, приказната за куклите Лабубу е всушност приказна за успешен маркетинг.

„Важно е што играчката „кажува“, какви пораки носи, дали ни помага да се идентификуваме со нешто. Луѓето се поврзуваат со тие пораки, па дури и возрасните реагираат на кампањи што ги ангажираат емоционално“, објасни таа.

Професорот Касим Татиќ, исто така, нагласува дека успехот на куклите Лабубу е резултат на исклучително добро осмислени маркетинг стратегии:

„Ова се маркетинг трикови – експертите брилијантно осмислиле како да ја стимулираат побарувачката и да ги препознаат потребите на потрошувачите. Тука се вкрстуваат економијата и социологијата. Луѓето често веруваат дека ако мнозинството купи нешто, тоа мора да вреди.“, вели Татиќ.

Професорката додава дека „психологијата на мистеријата“ исто така игра важна улога, бидејќи потрошувачите се привлечени од елементот на изненадување – никогаш не знаат која кукла ќе ја добијат.

Оние што ги купуваат овие играчки често создаваат содржина за социјалните медиуми. Ова ја експлоатира човечката слабост – подготвеноста да се плати за чувство на вредност. Прашањето е – што е вредност за нас? Некои сакаат специфична боја или облик на куклата да се истакне и да покаже индивидуалност.

Тие обично чинат помеѓу 20 и 30 долари.

Некои од најскапите примероци на Labubu на eBay се продаваат за илјада долари, а некои дури достигнуваат и до 7.000 долари за ограничени изданија. На веб-страницата Stock X, каде што корисниците можат да поставуваат понуди за производи, одредени верзии на Labubu, како онаа во соработка со брендот Vans, достигнуваат цени што надминуваат 3.000 долари по кукла.

Мулиќ Чорбо нагласува дека е важно родителите да разговараат со своите деца за вредностите зад нивните купувања:

„Секогаш компензираме за нешто кога купуваме. Кога избираме храна, на пример, избираме помеѓу органски и поевтини опции, што ги открива нашите приоритети. Како родители, треба да им ги пренесеме овие вредности и да им ги објасниме на нашите деца.“

Таа додава дека децата, поради фазата во која се наоѓаат, ги сакаат овие играчки затоа што им носат чувство на припадност и важност, но дека е должност на родителите да им објаснат зошто овие кукли се популарни и што всушност претставуваат.

„Родителството денес е исклучително предизвикувачко, но не смееме да останеме на површината. Мораме да разговараме со децата секој ден и да им помогнеме да го разберат светот околу нив“, заклучува психологот.

07.07.2025 - 22:30

 

Редакцијата на Press24 не сноси никаква одговорност за коментарите. Бидејќи се генерираат преку Facebook за нив важат правилата и условите на социјалната мрежа

најчитано сега