Патници на „Рајанер“ на летот од Мајорка до Загреб: „Бевме заробени со часови“

 

Патниците на летот FR2283 на „Рајанер“, кој требаше да полета од Мајорка за Загреб на 8 јуни, преживеаа, како што тврдат, понижувачко и хаотично искуство. Во писмо испратено до редакцијата на „Индекс“, тие ја обвинуваат компанијата дека била држена со часови без информации, дека го откажала летот без транспарентно објаснување и дека нехумано се однесувала кон патниците, вклучувајќи деца и постари лица.


Ова беше вечерта кога се случи несреќа на аеродромот Туѓман, што резултираше со откажување на 59 летови. За потсетување, аеродромот „Фрањо Туѓман“ во тоа време објави дека бил затворен за сообраќај од 15:21 часот на 8 јуни до 00:51 часот на 9 јуни поради лизгање на авион на „Ер Панонија“, „Цесна 525“, регистрација 9А-JIM, на тревната површина по работ на пистата, а во тој период биле откажани 59 летови.

Авионот бил без екипаж и никој од членовите на екипажот не е повреден, соопшти аеродромот, додавајќи дека на аеродромот не е прогласена вонредна состојба.

Заробени во авион со часови без информации.

Летот бил закажан за 21:50 часот, но патниците останале заклучени во авионот до 00:20 часот, без храна, вода и основни информации, се наведува во писмото.


Тие додаваат дека во тој период екипажот давал контрадикторни и саркастични изјави како „теоретски полетуваме“ или „можете да излезете, но тогаш немате право на надомест“.

Капетанот проговорил дури во 00:20 часот, кога објавил дека летот е откажан, рекле патниците. Тие понатаму изјавиле дека имало целосна конфузија: никој не знаел каде да го истовари багажот, каде да сврти или како да стигне до Загреб.

„Особено е проблематично што аеродромот во Загреб се отворил во 00:51 часот, што укажува дека летот никогаш не бил планиран – туку бил откажан однапред без искрена комуникација“, се вели во писмото од огорчените патници.


Патниците делеле информации на – полски

На шалтерот на „Рајанер“, тврдат тие, ги пречекала вработена која одбила да даде какви било информации на хрватски или англиски јазик. Наместо тоа, таа делела два ливчиња хартија – едниот со линкови до корисничка поддршка, а другиот со информации за правата на патниците – на полски јазик.

Патниците тврдат дека истата вработена одбила да го даде своето име, број што би ја идентификувал како вработена во „Рајанер“ или каков било писмен документ, и била особено груба кон постарите лица и семејствата со деца, велат огорчените патници. Таа се јавила во обезбедувањето на постар пар кој побарал основни информации за сместување и превоз, велат тие.


„Луѓето трошат повеќе од 1.000 евра за да се вратат дома“

Мал број патници успеале да добијат хотелски сместување за една ноќ, но останатите, според патниците што нè контактирале, останале без никаква помош и сè уште се на пат кон Загреб – на свој трошок. Тие велат дека биле принудени да потрошат над 1.000 евра по лице за патување кое првично требало да чини околу сто евра.

„За разлика од другите дестинации како што се Малага и Малта, каде што беа организирани алтернативни летови истата вечер, бевме игнорирани и оставени без никаква грижа или основно почитување“, пишуваат тие во писмо што ни го доставиле.

Тие се пријавуваат кај властите и бараат правна заштита


Патниците најавија поднесување официјални писма до „Рајанер“, Агенцијата за цивилно воздухопловство, ECC, Европската комисија и аеродромот „Фрањо Туѓман“. Тие тврдат дека нивните потрошувачки и основни човекови права се прекршени.

„Патувањето може да биде луксуз, но информациите, безбедноста, водата, храната и достоинството – ова не се привилегии. Ова однесување на вработените и компанијата е неприфатливо“, заклучуваат тие.

„Рајанер“: Се извинуваме, но ова беше надвор од наша контрола

„Рајанер“ на барањето на „Индекс“ изјави дека се извинуваат за ситуацијата и дека тоа било целосно надвор од нивна контрола.


„Поради затворањето на пистата на аеродромот во Загреб на 8 јуни, бевме принудени да го откажеме овој лет од Палма де Мајорка до Загреб“.

Засегнатите патници беа информирани и советувани за можноста за бесплатни промени на летот, ноќевање или враќање на парите.

„Рајанер“ искрено се извинува за сите непријатности предизвикани од затворањето на пистата на аеродромот во Загреб, кое беше целосно надвор од наша контрола.“

„Пистата беше затворена поради лизгањето на Цесна. Беше спроведена инспекција и истрага на лице место, а потоа авионот беше извлечен.“


Од аеродромот „Фрањо Туѓман“ ни соопштија дека пистата била затворена до 00:51 часот поради лизгањето на Цесна. Тие изразија жалење за ситуацијата. Целосниот одговор на барањето на Индекс е даден подолу:

„Аеродромот Фрањо Туѓман беше затворен за сообраќај од 08 јуни 2025 година од 15:21 до 09.06.2025 година во 00:51 часот поради лизгање на авион на Ер Панонија, тип Цесна 525, регистрација 9 A-JIM, на тревната површина по работ на пистата. Авионот беше без екипаж и никој од членовите на екипажот не беше повреден.

Според постапката во вакви настани, прво беше потребно да се спроведе увид на лице место и истрага, а потоа започна процесот на влечење на авионот. Официјалната истрага од страна на надлежните органи беше завршена во 19:30 часот, по што беше дозволен пристап до авионот и започна процесот на влечење.

Процесот на влечење се одвиваше во координација со сопственикот на авионот на Ер Панонија, кој, во согласност со Регулативата на ЕУ 139/2014, е крајно одговорен за отстранување на оштетениот авион“, се наведува во одговорот на аеродромот во Загреб на барањето на Индекс.

„Извлекувањето на воздухопловот беше сложено“

„Аеродромот го организираше извлекувањето на воздухопловот користејќи внатрешни и надворешни технички и човечки ресурси, и според пропишаните процедури за таков инцидент.

Извлекувањето на воздухопловот беше сложено, меѓу другото, бидејќи беше делумно закопан во тревната површина и беше завршено околу полноќ. После тоа, беше извршена сеопфатна проверка на маневрирачките површини, а аеродромот беше повторно отворен во 00:51 часот.

Сите авиокомпании беа информирани за статусот на затворањето/отворањето на аеродромот Фрањо Туѓман преку пропишаните средства за воздухопловна комуникација (NOTAM – Забелешка до воздухопловецот).

Меѓународниот аеродром во Загреб изразува жалење до патниците за непријатностите што ги претрпеа поради овој настан. Безбедноста на патниците, вработените и сите корисници на аеродромот е наш апсолутен приоритет и затоа преземаме сите потребни мерки за да ја одржиме на највисоко ниво“, се вели во одговорот од аеродромот во Загреб.

10.06.2025 - 19:02

 

Редакцијата на Press24 не сноси никаква одговорност за коментарите. Бидејќи се генерираат преку Facebook за нив важат правилата и условите на социјалната мрежа

најчитано сега